Vessahuumoria. Tahatonta.

Lapset kyllä ovat parasta viihdettä. Ei mahdu tylsää hetkeä päivään ainakaan näiden meidän lasten kanssa, joista enimmät touhut ovat kuitenkin vielä vasta toisen harteilla. Mitäköhän sitten, kun molemmat ovat action-iässä? Tässä otteita eiliseltä.

Yritin mennä vessaan rauhassa. Meillä asuva kaksivuotias Sherlock Holmes kuitenkin narautti minut alta aikayksikön ja räväytti vessan oven auki. Tämä on sangen epämiellyttävää, sillä kiitos arkkitehdin ja olohuoneen ikkunoiden, vessaan on näin ollen suora näkymä tieltä. Ei auta.

Jami: Mitä äiti täällä tekkee?

Minä: Äiti on pissillä. Pistä se ovi kiinni.

Jami: Ei. Miks äiti on pissillä?

Minä: Pistä se ovi kiinni nyt.

Jami: (ei meinaakaan laittaa ovea kiinni) Miks äiti pissii?

Minä: Koska äitiä pissittää. Pistä se ovi kiinni nyt Jami! Nyt heti.

Jami: (avaa ovea vähän lisää, jos mahdollista) Joko äiti pissas?

Minä: Ei. Ja nyt se ovi kiinni tai äiti suuttuu.

Jami: (ei elettäkään) Onko äitillä pippeliä?

Minä: No ei oo. Kun äiti on tyttö.

Jami: Sitten kun äiti kasvaa, niin äitilläkin on pippeli.

Minä: Jaahas. No mitenkä niin?

Jami: Kun kasvaa niin tullee iso poika. Sitten äitikin on iso poika.

Minä: Ei äitistä tuu iso poika. Äitistä tulee vaan iso. Tyttö. Siis äiti on jo. Laita nyt se ovi kii. Äiti on aikuinen. Jami oikeesti!

Jami: Joko äiti pissas?

Minä: Ei. Kun äiti haluaa pissata rauhassa. Laita se ovi kiinni nyt, ni äiti pissaa äkkiä ja mennään sit leikkimään.

Jami: Kuorma-autoilla?

Minä: No vaikka kuorma-autoilla. Paa kiinni se nyt.

Jami: (käyttää salamannopeasti ovea kiinni ja hups – se on auki taas!) Nyt äiti pissas. Jami pyyhkii. (alkaa ottamaan vessapaperia)

Minä: Eikä Jami! Anna sen paperin nyt olla. JAMIIIIII! Nyt irti siitä! Äiti pyyhkii ite!

Jami: Jami pyyhkii. Pyllistäpäs vähäsen.

Minä: Ei. Siis EI JAMI. Kun aikuiset pyyhkii AINA ite. Äiti pyyhkii nyt ite. Mene nyt johonki siitä. Mee kattoo Verttiä olkkariin. Mee laittaa Vertille tuti.

Jami: (jättää oven auki ja juoksee olkkariin) Velttiiiiiiiiiiiiii! Velttiiiiiiiiiii! Mää tuun hoitaaaaaaaaaaa sua. Mää otan tyllii. Oota hetki Veltti. Mää tuun. Veltti oota mää otan viinilypäleitä. Veltti suu auki. Suu auki Veltti mää annan sulle viinilypäleitä. Pannaan kaikki kellalla. Veltti ei oo nälkä ku äiti on pissillä, Jami antaa luokaa. (toim. huom. Vertti on 5 kk ikäinen)

No loput arvaattekin. Mutta tämän esteettisen mielikuvan varmistamiseksi väännän vielä rautalangasta. Juoksin kuin rysän päältä kiinni jäänyt rakastaja housut kintuissa olkkariin pelastamaan lapseni viinirypäletukehtumiselta.

Jami: Äiti laitapas kiltisti housut jalkaan. Muuten paleltuu pippeli.  Kesällä voi olla pylly paljaana.

4 thoughts on “Vessahuumoria. Tahatonta.

  1. Voi ihana😀 päiväkodin tätinä kuulen kans aika mielenkiintoisia juttuja, ja vessarauha on myöskin töissä hakusessa. Istu siinä nyt pissillä kun lapsi tulee aikuisten pukkariin ja toistaa aikuisen nimeä niin kauan kun saa vastauksen😀

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s