Ananasakäämä.

Kuten aktiivisemmat blogini lueskelijat tietävätkin, olen TV:n orja. Mitä oudoimmat televisiosarjat antavat vähintäänkin vaikutteita elämääni, elleivät ole jopa kirjoitettuja ja kuvitettuja kohtauksia siitä, kuinka minun tulee toimia omassa elämässäni ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Kaikki tämähän on tietenkin salaliiton tulosta. Siis sen salaliiton, jonka mukaan koko maailma pyörii minun elämäni ympärillä ja siksi elämääni seurataan ja minulle annetaan television kautta ohjeita siitä, kuinka juonen tulee edetä. Tiedän siis täysin, miltä Trumanista tuntui. Ei siitä presidentistä.

Viimeisimpänä todisteena tästä kaikesta minua kehotettiin tekemään ananaskeikauskakkua. Tämä olikin hieman mutkikkaampi juttu, koska kehotus tuli Internetin kautta, mutta johdatus Internetiin tuli televisiosta. Katselin Täydellisiä naisia ja jakso oli piruuttaan (minua henk.koht. ärsyttääkseen) jätetty niin jännään kohtaan, että oli pakko katsoa netistä jo Jenkeissä näytetty uudempi jakso. Tässä uudemmassa jaksossa Bree Van de Kamp ohjeisti puhelimitse Gabriella Solisia leipomaan ananaskeikauskakkua. Jokainen varmaan ymmärtää, että minun oli siis käytävä tuumasta toimeen. Nyt uunissa on yksi kappale tulossa. Tehtävä siis suoritettu.

Ja nyt se tuli uunista ja hyvää oli. Tämmöstä!

ANANASKEIKAUSKAKKU

50 g voita

1 dl ruskeaa ruokosokeria

1 tuore ananas tai pari purkillista säilykeananasta

taikina:

150 g voita

2 dl sokeria

3 munaa

3 dl vehnäjauhoja

1 dl kauraleseitä

2 rkl vaniljasokeria

1 dl täysmaitoa tai kermaa

Vuoraa vuoka leivinpaperilla ja laita 50 g voita sulamaan pohjalle uuniin. Kuori ja pilko sillä välin ananas. Kun voi on sulanut, ripottele sen päälle ruokosokeri ja asettele ananakset haluamallasi tavalla.

Vaahdota taikinan voi ja sokeri. Lisää munat yksitellen vatkaten. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää maidon kanssa vuorotellen taikinaan. Kaada taikina ananasten päälle vuokaan ja levitä tasaiseksi. Paista 175 asteessa noin 40 minuuttia. Anna jäähtyä hieman ja kumoa. Tarjoile vaikka jätskin tai vaniljakastikkeen kanssa!

Interweb ja kuvaputki lähettivät minulle myös mielikuvan tästä koristeluaihiosta. Käteni vain asettelivat ananaksia. Valmiin tuloksen näin vasta kumottuani kakun. Olen siis syytön, syytön, syytön, syytön….

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s